2005-12-30: Nu är bilderna från snorklingen upplagda i galleriet. Saknas gör dock Fredriks snorklings bilder men dom dyker upp snart.

2005-12-16: Har precis kommit hem från Thailand nu. Resan gick kanon, vi kom tom hem 1 timme tidigare än beräknad :-) Men det e trist att sitta 12-13 timmar på ett flyg. Även bara 3 passkontroller på hemvägen än 6 som det var på dit vägen. Kropps klockan e typ 05 nu fast den bara e 23 i sverige så man e lite trött. Hoppas ni tyckt det va kul å följa våran resa via hemsidan :-). Det var allt för denna gång... Dock kommer Jag att dra på resa om 1,5 månad igen då till Whistler, Canada. Den kan ni följa på HÄR

2005-12-15: Idag sa tog vi bussen fran Karon till Phuket Town for att kolla in deras marknad, det var dock mest mat pa den. Sedan drog vi me buss till Patong a kolla in deras marknad a shoppa satan sa nu e det inte manga bath kvar men det gor inget for vi ska ju tyvarr aka hem imorgon. Vadret: tyvarr har det regnat hela dagen men gor ju inte sa mycket nar man anda bara shoppade. Imorgon bar det av hemmat. Taxi fran hottelet till flygplatsen vid 9e tiden a sen flyg hemma vid 13-tiden, sen e vi hemma i sverige vid 22-tiden.

2005-12-14: Igar kvall tog vi det bara lugnt a strosa runt pa byn. Idag sa har vi akt minibusss fran Ao nang till Kata, det va en riktig "resa" det, efter typ 2 timmars uppplockande av folk a vanda efter nagra mil for att hamta fler sa borjade antligen resan fran Krabi till Kata, bussen stannade forst for en fika paus efter ungefar 2 timmar sedan stannade odm aven i phuket town for att forsoka salja boende a sant till oss, typ 20 minuter senare sa akte vi vidare mot kata typ 6 timmar senare fast det egentligen skulle ta ca 3-4 timmar. val framme dar sa hittade vi inget najs boende sa vi bestamde oss foa att aka tebax till Merit Hill pa Karon beach dar vi bodde dom forsta dagarna. Precis framme dar a incheckade sa borjade det tok regna, typiskt men men det e ju bara 2 dagar kvar innan vi tyvarr maste dra hemat. Ikvall blir det nog ned till marknaden vid karon a shopa a pruta satan ;-)

2005-12-13: Igar kvall sa shoppa vi lite igen, vi prutade sa mycket att forst sa kalla dom Fredrik for Mean person a sen svar dom pa Thai till mig :-D tror vi prutade lite val mycket ;-). Idag sa tog vi en longtail ut till Chicken Island dar vi snorklade a bada hela dagen, det ar soma att simma i ett Akvarium. Dock kom longtail snubben lite tidigare a hamtade oss da det va regnovader pa gang, a mycket riktigt sa borja det tok regna precis nar vi klivit i baten a va pa vag tebax till ao nang. Tyvarr regnar det just nu ossa. Vadret idag annars typ 27 grader a sol till kl 14 da regnet tog over. Imorgon bar det av me Minibuss typ kl 10 till Kata Beach dar vi ska bo harnast, det e en resa pa ca 3-4 timmar me minibussen.

2005-12-12: Igar kval sa va vi nere pa byn a shoppa lite klader a sa, galler a pruta satan... Det e skont a va tebax i stan dar det finns inet a det hander lite mer an pa Koh Jam. Idag sa drog vi efter frukosten me longtail till Rai Leh beach a bada o sola hela dagen. Pa vag tebax till Bungalown sa blev det mcd igen, gott me lite fett. Vi har precis varit a shoppat lite mer klader a sa sa nu skall vi strax dra a tugga middag. Imorgon funderar vi pa a hyra en longtail a dra ivag a snorkla lite pa lite olika stallen i trakten. Vadret: 28 sol/moln, gor inte sa mycket me molnen solen branner igen iaf.

2005-12-11: Idag sa bar det av till Ao Nang. Vi borjade dagen me att ligga a sola pa stranden. Sedan bar det ivag me longtailen til farjan ute till havs da Koh Jam inte har nagon pir som dom kan lagga till vid. Farjan tog oss til Krabi a sedan blev det buss in till Krabi Town a byte till ny buss for vidare fard till Ao Nang. Val framme dar efter ca 3 timmars resande sa hittade vi ett najs plajs me AC rum a tom kylskap, ca 1 km fran strand promenaden, det heter Ao Nang Garden Home Resort a bungalown ligger som i en tradgard. Efter att ha "glomt" kaka lunch sa tog vi oss snabbt till MCD a tugga a drack massa lerre. Nu har vi duschat a tagit oss ut pa byn igen for att kolla laget a saklart uppdatera hemsidan (bilder kommer nar vi kommer hem da linorna inte ar sa bra har (256-1024 kb).3 natter tankte vi stanna har innan det bar av mot Kata Beach i Phuket for at komma lite narmare flygplatsen an nu. Vadret tok sol a typ 28 grader.

2005-12-10: Morgon borjade super najs me lite bla himmel men dock framat eftermiddagen sa blev det regn. On e ganska ode sa fanns inte sa mycket att gora utan vi tog en vandring runt on pa ca 4 timmar, snacka trott i benen man blev efter det. Under gang turen sa sag vi massa apor. Pa kvallllen satt vi a snacka me en engelsmans som jobbar pa koh pangang. Vadret ca 25 mulet a regn mest hela dagen.

200005-12-09: Idag sa bar det ivag me bat till Koh Jum. Nar vi narmade oss on sa stanna baten mitt till sjoss a longtail dok upp a hamta oss a korde oss siste biten in till stranden dar vi skulle bo. On har ingen el allls utan Bungalowen hade strom fran el aggregat melllllan 18-24 pa kvalarna. Restaurangen pa Koh Pu Valle Resort som vi bodde pa hade borden ca 10 m fran vattnet. Tyvarr sa hangde regnet i luften heladagen. men anda ca 25 grader.

2005-12-08: Tok regnade hela natten sa strommen dog typ 7-8 ggr innan den dog helt tilll kl 7 pa morgonen. Tyvarr sa forsatte regnandet en bit in pa morgonen. Men sen typ 27 grader a molningt. Vi log a slappa hela dagen pa Beachen precis vid hotelet. Tydligen var Prinsessan av Thailand pa besok sa det va longtails bat fest, typ 100 st longtails pa samma stalle, en 2 km bort pa stranden som vi bodde vid. Imorgon bar det ivag till Koh Jam.

2005-12-07: igar kvall sa va det middag pa stranden i solnedgangenssken blev en a annan singha, dom korde aven en lite eld show dar dom jonglerade me elden mm.. Idag sa ha vi legat pa playan hela dagen i princip. Vi va aven inne en kortis til stan a vaxla cash a kolla upp battider a biljett pris for nar vi ska till koh jum. vi akte mc taxi till a fran byn, a na han tankade sa saag vi en snubbe som kopte bensin pa pase ;-) kanns kanske lite crazy. Nu har vi precis tuggat a ska ut pa ewn tur efter den 5 km langa standen.

2005-12-06: Idag tog v i forsta baten fran phi phi island till koh lanta dar vi efter ca 1 timmes batfard i tok sol va vi antligen framme val dar sa blev det att aka pickup flak me packning a flera andra direkt till Lanta Palm Beach Bungalows dar vi bor just nu, Vi har AC, Varmvatten a ca 100 meter till vattnet :-). Na nu ska vi kolla om det gar att fa lite klader tvattade...

2005-12-05: igar kvall sa kolla vi in lite thaiboxning pa reagge bar har pa phiphi, det blev ju en a annan singha ossa ;-). Pa dagen idag sa tog vi en longtail a drog ivag till longbeach dar vi sola a badade i nagra timmar. Sedan drog vi tebax me longtailen a stack till beachen precis dar vi bor istallet. Vi tog oss aven upp pa en viewpoint dar vi kunde se en bra bit av on. imorgon e planerna att dra me bat tilll koh lanta men det beror ju forstass pa vilket vader det blir, sol da e vi kvar pa phiphi annars sa drar vi.

2005-12-04: Idag sa bar det ivag me forst buss, seb tuktuk a till slut bat till phiphi island, vi kom fram vi typ 14.30 a da letade vi upp ett bungalows stalle som agaren pa merit hill rekommenderad oss det heter Rimna Villa, efter att ha gatt igenom hela byn sa hitade vi till slut fram till det, vi fick en bungalow en bra bit up pa berget men dock bara ca 200-300 meter till stranden dit vi snabbt forflyttade oss. Nu ar det dock dags for lite tugg igen. Vadret lite moln men ca 28. Inte direkt sa mycket kallaren i vattnet heller. Bilder kommer nog forst upp nar vi e hemma igen da deras "super snabba" adsl e typ 512 kb ;-)

2005-12-03: Inatt sa regnade det satan och de regnade aven pa formiddagen men det gjorde inget for vi rog till phuket town med song thaew (bussen) val dar tog vi en tuktuk som korde runt oss lite overallt, bla till en usiktspunkt over hela phuket town. Vi tuggade lunch nar vi vid 16-tiden kom tebax fran phuket town. Pa kvallen sa va vi pa en lite marknad i karon beach. vi tuggade mat vi 21. Vadret ca 26 grader a molnigt, tills kvallen da det va stjarnklart.

2005-12-02: Nu ska det det bara ivag till phuket! Efter 4 passkontroller och 20 minuters forsening sa lyftet antligen flyget fran arkanda me destination Abu Dhabi dar vi mellanlandade i 1 timme a ytterliggare en passkontroll nar vi val lamnade Abu Dhabi sa va det 6 timmars flygresa kvar till phuket, sa efter 12 a 6 passkontroller senare var vi antligen framme. Vi tog en taxi direkt fran flyget till Karon Beach dar vi fixade boende pa Merit Hill Bungalows ca 200 m fran vattnet. Vadret va ca 26 dock lite mulet. Man va lagom trott efter flygresan blev ju inte sa mycket somn sa vi tog det bara lugnt a slappade hela kvallen.